Publicacions i congressos

Publicacions més destacades (a part de participacions en congressos)

(molts d’aquests treballs estan disponibles online a Academia.edu)


  • Música de temàtica cristiana a Europa (1945-2000). Barcelona: Claret, 2004.
  • “Catálogo descriptivo de libretos de tonadillas impresos en Barcelona en el siglo XVIII”, Recerca Musicològica 16 (2006), pp. 17-63.
  • “Vínculos estéticos entre Miguel Querol y Joan Maragall en el Cant Espiritual“,Anuario Musical 61 (gener-desembre 2006), pp. 263-272.
  • "El estilo musical de la tonadilla escénica dieciochesca y su relación con la ópera italiana a través de la obra de Jacinto Valledor (1744 - 1809)", Revista de Musicología, 30-1 (2007), pp. 9-48. 
  • Manuel Pla, Lluis Misson, Pau Esteve, Jacinto Valledor, La “tonadilla” escènica i Catalunya. Introducció, estudi i edició crítica a càrrec d’Aurèlia Pessarrodona. Barcelona: Tritó, 2008.
  • “Catalans, valencians i balears en tonadillas escèniques madrilenyes del segle XVIII”, Journal of Catalan Studies 2011, pp. 357-391.
  • "Desmontando a Malbrú. La dramaturgia musical de la tonadilla dieciochesca a partir de La cantada vida y muerte del general Malbrú (1785) de Jacinto Valledor", Dieciocho 35.2 (Fall 2012), pp. 301-332. 
Congressos:
  • “Pictorial Subjects in Josep Soler: Dürer and Murillo” en el congrés Music in Art: Music Inconography as a Sorce for Music History, organitzat pel Research Center for Music Iconography (City University, Nova York), 5-8 de novembre de 2003.
  • “Vínculos estéticos entre Miquel Querol y Joan Maragall en el Cant espiritual”,Congrés Internacional Miquel Querol i el Barroc musical hispànic, Barcelona, 5 de febrer de 2004 (en vies de publicació a la revista Anuario Musical)
  • “La tonadilla El valiente Campuzano y Catuja de Ronda de Jacinto Valledor como parodia de las comedias de bandoleros”, 2º Congrés Internacional de ALEPH (Associació de Joves Investigadors de Literatura Hispànica), Universitat de Santiago de Compostela, 7-11 de març de 2005. Publicat en Dolores Fernández i Fernando Rodríguez-Galledo (coords.), Campus Stellae. Haciendo camino en la investigación literaria. Santiago de Compostela: Universidae, Servizo de Publicaciones e Intercambio Científico, 2006, vol. 1, pp. 505-514.
  • “El estilo musical de la tonadilla escénica y su relación con la ópera italiana: el caso de Jacinto Valledor”, Congrés Internacional La música de Mozart i la recepció del classicisme musical a Espanya, 3-7 de juliol de 2006.
  • “Aportaciones al estudio del uso del catalán en el teatro barcelonés del siglo XVIII a partir de la tonadilla escénica”, Congrés Internacional Teatro y música en España: los géneros breves en la segunda mitad del siglo XVIII, Madrid, 26-28 de març de 2007.
  • “La música teatral espanyola del segle XVII segons Felip Pedrell en el Teatro lírico español anterior al siglo XIX“, Simposi internacional “El Barroc Musical Hispànic”, XIX edició (2-6 juliol 2007).
  • “Impressió de tonadillas: de El sacristán y la viuda (1773) a Cheroni i Bartoleta o la viuda i l’escolà (1860) de Josep Bernat i Baldoví”, II Simposi Internacional d’Arts Escèniques “El teatre breu: procediments, formes i contextos. 200 anys del naixement de Josep Bernat i Baldoví” (Sueca, 10-12 de desembre de 2009).
  • “Tópicos músico-coréuticos en la tonadilla escénica dieciochesca: funciones semióticas de la música de danzas y bailes en las tonadillas de Jacinto Valledor”, XI Congreso Internacional de la SIBE (Sociedad Ibérica de Etnomusicología) (Lisboa, 2010).
  • “Catalans, valencians i balears en tonadillas escèniques del segle XVIII”, LVI Anglo-Catalan Conference (Barcelona, desembre 2010).
  • “Boccherini y el minueto: estudio sobre la evolución de su pensamiento coréutico-musical desde una perspectiva transdisciplinar”, comunicació feta junt amb la María José Ruiz Mayordomo en el congrés internacional “Boccherini y la música de su tiempo II” (Universidad Autónoma de Madrid – Real Conservatorio Superior de Música de Madrid, novembre 2011).
  • “Mestizajes músico-coréuticos en la España del siglo XVIII: el Minuetto a modo di sighidiglia spagnola de Luigi Boccherini. 1: aspectos musicales”, VIII Congreso de la Sociedad Española de Musicología (setembre 2012).
  • “El gesto coréutico en la música hispánica de la segunda mitad del siglo XVIII: una propuesta de interpretación históricamente informada del fandango”, comunicació feta junt amb la María José Ruiz Mayordomo en el congrés internacional “Indians, Africans and Gypsies. The Global Reach of the Fandango” (City University of New York, abril 2015).
  • "El fandango en la dramaturgia musical tonadillesca: el gesto en su contexto", comunicació feta amb la María José Ruiz Mayordomo en el congrés "Teatro musical español del siglo XVIII (teatro breve): géneros y nuevas perspectivas" (RESAD - UAM, novembre 2015)
  • "Tras los pasos del bolero: genealogía de un baile de escuela", comunicació feta amb la María José Ruiz Mayordomo en el congrés "Blas de Laserna (1751-1816) en el bicentenario de su muerte. Una mirada sobre el teatro musical de la época" (UAM, 5-7 abril 2016)
  • "Italia a través de las tonadillas: representaciones de lo italiano en el teatro lírico breve del siglo XVIII hispánico", comunicació en el congrés "Gli scambi musicali fra Italia e Spagna nei secoli XVIII e XIX" (Roma, 3-5 maggio 2016)
He realitzat nombroses col·laboracions (ressenyes de llibres i d’exposicions) en revistes científiques de renom internacional com Dieciocho, Il Saggiatore musicale, Rassegna Iberistica, Music in Art, Eighteenth-Century Music i Rhetorica.